KNARSPLAAT

Knarsen is slecht voor uw gebit en niet fijn voor uzelf. U kunt schade aan het gebit voorkomen met een knarsplaat.

Wat is een knarsplaat?

Een knarsplaat is een plaat die u in de avond voor het slapengaan op uw boven- of onderkaak plaatst om knarsen te voorkomen. Wij maken de knarsplaten speciaal op maat zodat u comfortabel kunt slapen en niet doorheeft dat u een knarsplaat draagt.

Wat is tandenknarsen?

Tandenknarsen (bruxisme) is het krachtig over elkaar schuiven van de boven- en ondertanden. Hierbij kan een knarsend geluid gehoord worden. Dit komt voor bij zowel kinderen als volwassenen. Over het algemeen gebeurt het ’s nachts tijdens de slaap en onbewust. U komt er vaak pas achter als blijkt dat u anderen uit de slaap houdt met het lawaai of als u ’s ochtends wakker wordt met pijnlijke kaken.

Waarom is een knarsplaat belangrijk?

Door het knarsen ontstaan er slijtvlakken op de tanden en kan er tandgevoeligheid ontstaan. Ook kunnen de tanden los komen te zitten en kan het kaakgewricht worden aangetast. Knarsen kan dus schade veroorzaken aan uw tanden en kaakgewricht, wat leidt tot pijn en ongemak. Een knarsplaat voorkomt het onaangename knarsen en beschermt uw tanden tegen schade. Het helpt ook de kwaliteit van uw slaap te verbeteren.

Een knarsplaat kan helpen bij de volgende klachten

• Slecht slapen
  • Oorpijn
  • Pijnlijke kaakgewrichten en -spieren
  • Tand- en kiespijn
  • Vermoeidheid
  • Nek- en schouderklachten
  • Slijtage van tanden en kiezen

Bent u geïnteresseerd in onze diensten? Wij helpen u!